Batouwe Basketball weer van start

Buitenprogramma Batouwe Basketball

Door de gemeente Lingewaard is toestemming gegeven om onze trainingen op een buitenlocatie weer op te starten. Wij zijn natuurlijk geen buitensport, maar met enkele aanpassingen hebben wij goede hoop dat het ons vanaf aankomende week moet gaan lukken! Er zijn echter wel een paar belangrijke regels die gevolgd dienen te worden en afspraken die we gezamenlijk moeten nakomen. In deze mail zetten wij alles op rijtje en leggen we uit hoe wij dit voor ons zien.

Locatie

De sportvelden in Ressen (Ressensestraat 30b, 6684 DA Ressen), op de rand van Bemmel. Het basketbalveld en het naastgelegen grasveld zijn voor ons beschikbaar gesteld. Hierbij een overzicht van de locatie: Overzicht_routeplan met verkeersroutes, parkeerplaatsen, fietsenstallingen en looproutes. Volg de instructies op de borden en de aanwijzingen van begeleiders altijd op. Kom je om iemand brengen voor de training? Zorg dan dat je 10 min van tevoren aanwezig bent. Kom je om iemand op te halen na de training? Zorg dan dat je uiterlijk 10 min na het einde van de training aanwezig bent. Op deze manier houden we de overloop tussen teams beperkt en voorkomen we volle parkeerplaatsen en looproutes.

Trainingen

Vanaf maandag 11 mei starten wij met trainingen voor alle teams t/m de U12. Vanaf maandag 18 Mei starten we met het volledige rooster t/m U18. Dit om het logistiek mogelijk te maken, maar ook om contact zoveel mogelijk te vermijden en attributen voor ieder team beschikbaar te houden en schoon te kunnen maken.  Voor ons is dit noodzakelijk om eventuele zaken die wij tegenkomen nog aan te kunnen passen. deze trainingen lopen tot eind juni en bevatten voor ieder team 1 training per week. We starten met de nieuwe teamindeling zoals deze in de concept-teamindeling zijn gedeeld.

Trainingsschema: Trainingstijden 

BBA

Als alles loopt zoals gepland starten we binnen afzienbare tijd ook weer met de reguliere BBA op zondag. Deze tijd staat wel in het schema vermeld vanaf 31 mei, maar dit is nog niet definitief. Zodra wij dit weten zullen we dit uiteraard communiceren via de mail en onze social media kanalen.

Communicatie en inschrijving

Om een goed overzicht te krijgen van de aanwezigheid op trainingen en de communicatie tussen spelers en trainers overzichtelijk te krijgen gaan we de mobiele applicatie HEJA gebruiken. Het geeft ons vanuit de club goed overzicht en de trainers de mogelijkheid tijdig spelers te berichten indien een training niet doorgaat (bijvoorbeeld door het weer). Ouders hebben de mogelijkheid om als ‘ouder van’ in te schrijven. Zij kunnen op deze manier berichten lezen, de beschikbaarheid van hun kinderen aanpassen, vragen stellen, of informatie verzamelen. Wij vragen alle ouders en leden om de beschikbaarheid tijdens trainingen ruim van tevoren in te vullen. Om de privacy te waarborgen zijn er slechts een beperkt aantal begeleiders die toegang hebben tot de app en zijn de teams gescheiden. De app is betrouwbaar en beveiligd, maar bij vragen over privacy of andere zaken mogen leden en ouders altijd contact opnemen met: simon.scholten@batouwebasketball.nlof Jeroen.guldemond@batouwebasketball.nl

App

Voor meer informatie betreffende de app kijk je op de website: https://heja.io/
(Plan eenvoudig aankomende trainingen, games en teamactiviteiten zodat iedereen ze kan zien. Blijf op de hoogte van wie er kan spelen. Heja helpt door iedereen eraan te herinneren om te antwoorden!)

Let op: We starten met de nieuwe teamindeling, dus schrijf je in voor het team waar je op de concept teamindeling ingedeeld bent!

Stappenplan

  1. Leden/ouders downloaden de app via de playstore of Appstore op tablet of mobiel
    Playstore: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.heja.app&referrer=adjust_reftag%3DcR8LNuu8pduwr%26utm_source%3Dheja.io%2B%2528Android%2529
    Appstore
    https://apps.apple.com/us/app/heja-simple-communication/id1157335714?ign-mpt=uo%3D4
  2. Na installatie kiezen ze join team
  3. Gebruik de code die voor jou team van toepassing is
  4. Door de trainer wordt je toegestaan in het team
  5. In de agenda lees je de trainingstijden en de data van de trainingen
  6. Je vinkt jezelf op aan/ afwezig voor de verschillende trainingen

De codes per team zijn verstuurd in de mail naar alle leden.

Corona maatregelen

Wij zijn blij dat we van de gemeente deze buitensportmogelijkheid hebben gekregen, uiteraard moeten we ons in ruil hiervoor aan de volgende afspraken houden:

  • Douchen gebeurt thuis
  • Kinderen maken alleen gebruik van hun eigen bal
  • Kinderen komen omgekleed naar het terrein
  • Ouders mogen helaas niet blijven kijken
  • De vereniging zorgt voor hand-gel, papieren doekjes en EHBO voorzieningen
  • Attributen worden dagelijks gereinigd na gebruik
  • Het kan zijn dat er nieuwe leden meetrainen (deze voorwaarde komt expliciet vanuit de gemeente) Als vereniging zorgen wij dat dit zo veilig en gecontroleerd als mogelijk gebeurt.

Protocollen

Vanuit NOC*NSF en de Nederlandse Basketbal Bond (NBB) zijn verschillende sportprotocollen naar buiten gebracht waaraan wij in deze lastige tijden zullen moeten confirmeren. Deze protocollen zijn als onder dit bericht toegevoegd. Lees deze goed door! Zowel voor spelers, als voor ouders staat hier belangrijke informatie in. In het belang van de gehele vereniging en alle leden, trainers, coaches en andere betrokkenen vragen wij iedereen om zich zo goed als mogelijk aan deze regels te houden. Het betreft namelijk niet alleen je eigen gezondheid, maar vooral de gezondheid van een ander!

Protocol 1: 2004_Poster_sportprotocol_sporters

Protocol 2: 200508_Protocol_verantwoord_sporten

Protocol 3: 200429_Poster_sportprotocol_ouders